Hvem er vi?

Fritidshjemmet overgik til kommunal KKFO august 2020. Udover egne og fælleslokaler på skolen har vi en udflytterdel i Kongelunden på Amager, hvor vi har et dejligt hus. Alle årgange har en ugentlig dag hvor de bliver hentet i bus efter skoletid og kørt derud.

KKFO'en er normeret til 320 børn. Pt. er der indskrevet 246 børn. Der er 20 fastansatte (ca. 15 pædagoger og 5 medhjælpere). Alle pædagoger deltager i skoledelen både i stærkt samarbejde og i understøttende undervisning. Børnene hentes hver dag i klasserne. Her får de besked om dagens muligheder i KKFO og der laves en kort briefing mellem lærer og pædagog.

En personalegruppe med mange kompetencer sikrer en varieret hverdag med mange fysiske og kreative muligheder. Derudover planlægges der forskellige projekter og aktiviteter målrettet forskellige årgange/børnegrupper.  Der kan nævnes:

• Lego-lokale,

• Stort kreaværksted,

• To gymnastiksale,

• Multirum med flere legestationer,

• Madprojekter,

• Rollespil såvel inde som ude,

• Gamingafdeling med forskellige multiplayerspil (hos os spiller man kun sammen med andre børn).

Ferier og fridage

På de dage hvor vi ikke har lukkedage, har vi åbent fra 7.00-17.00, som forældre skal du huske at skrive i Komme/gå hvorvidt dit barn holder ferie eller hvornår han/hun kommer/bliver hentet.

Aktiviteterne på disse dage afhænger af, hvor mange børn der kommer og hvilke personaler, der er på arbejde.

I ferierne er børnene med til at bestemme hvilke ture der skal være – der vil ca. være 2-3 ture, med eks. fokus på forskellige alder og/eller målgrupper.

Der er 10ér mad kl. 9.30 og vi spiser frokost mellem 11.00-12.00, børnene skal hver dag have deres drikkedunk med.

Det er ikke altid, der er venner fra ens klasse, men personalet er dygtige til at starte forskellige hyggeaktiviteter op, så børnene hurtig lære hinanden bedre at kende.

Husk altid tøj og fodtøj i fht vejret, da vi også vil gøre brug af legepladsen og de Rødebaner.